Ľuboš Moščovič o bezpečnosti
Informačná bezpečnosť sa týka každého!

Načo lámať heslá? Dajú sa predsa kúpiť!

/ heslá, telegraficky

V mojich predchádzajúcich článkoch som sa dosť venoval problematike hesiel. Ako si vytvoriť silné a zapamätateľné heslo, či aká je ich budúcnosť. Na webe tiež nájdete množstvo článkov z opačného brehu, ktoré sa skôr zameriavajú na to ako heslá prelomiť, či rovno obísť. Nedávno ma však doslova odrovnal článok o štúdii ktorá popisuje aké mamutie množstvo ľudí by bolo ochotných predať svoje firemné prihlasovacie údaje. Číslo väčšie než 20% je strašidelné samo o sebe, ale to sme sa ešte nebavili o cenách. Vo väčšine prípadov sa jednalo o sumu presahujúcu 1000 USD, čo je však na americké pomery suma stále prekvapivo nízka. Najnižšia ponuka však bola na úrovni, s prepáčením, mizerných 150 USD, a to je už naozaj výsmech.

Next Post Previous Post